Du lyssnar inte på mig längre...

Du lyssnar inte på mig längre...

Det var vad jag hörde samtidigt som jag skrev in namnet på min blogg.
Men detta är ingen blogg om känslor och relationer.
Detta är en blogg om att lyssna på musik.

tisdag 23 mars 2010

Sheryl Crow och Johnny Cash!

Två av mina favoriter, flera av dem faktiskt.

Sheryl Crows fantastiska låt Remdemption Day från skivan Sheryl Crow. Hennes fantastiska platta nr två i ordningen, den som min vapendragare och på vissa områden geniaktiga Robin Tinglöf trodde var en greatest hits samling för den var så bra. Gjord på den tiden när Sheryl Crow var Sheryl Crow. Det var hon bara en platta till.

Iaf, Redemption Day. Fantastiskt snirklig och man känner resan på vägen.

Sen spelar Johnny "den coolaste nånsin" Cash in den på sluttampen av sin resa.

HUR COOLT SOM HELST, borde det va. Om han gjort den för 10 år sen hade det varit det åxå.
Nu blir det verkligen bra, men inte mer.

Recept på "WOW va coolt det ska bli, jaha var det så det blev":

1 Bra artist nr 1

1 bra låt

1 bra artist nr2 död legend.
-------------------
Lyssna på Sheryls original
Lyssna på Johnnys version.

Jag hoppas den växer, för den har allt man kan önska sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar